9. - 13. 9. 2019

 

Téma:

Jablíčkový týden

Co jsme dělali:

  • povídali jsme si motivační pohádku O zlém Bacilu a hodném Vitamínu
  • poznávali různé druhy ovoce a zeleniny
  • ochutnávali jablíčka
  • zpívali jsme písničky o jablíčku - Maluje sluníčko, Měla babka čtyři jabka, Pod naším okýnkem
  • malovali jsme jablíčka vodovými barvami
  • pekli jsme jablíčka na ohni

 

Motivační pohádka:

O zlém Bacilu a hodném Vitamínu

Po světě chodil jeden maličký zlý čaroděj. Jmenoval se Bacil. Byl tak maličký, že ho nikdo nemohl vidět. Ten čaroděj Bacil neměl nikoho rád. Měl rád jen špínu a zimu. Jakmile potkal nějakou holčičku nebo kluka, začal čarovat:

„Čaruji, čaruji svá kouzla zlá,

Ať je ta holka hned nemocná.

Čaruji, čaruji, čáry-fuk,

Ať je hned nemocný i tenhle kluk.“

A v té chvíli začalo holčičku i kluka bolet v krku, dostali teplotu, bolela je hlava a bříško. Zkrátka začali být nemocní. Všechny maminky a tatínkové začali být smutní, protože nemocných dětí bylo stále víc a víc.

„Co se děje s našimi dětmi, že jsou stále nemocné,“ říkali si nešťastní rodiče. „Musíme zavolat chytrou babičku, ta nám vždycky dobře poradila.“

Zavolali tedy babičku a ta jim řekla:

„Vaše děti začaroval zlý čaroděj Bacil. Zavolejte si hodného kouzelníka Vitamina. Ten by vám mohl pomoci.“

Rodiče tedy zavolali hodného kouzelníka Vitamina, která znal velká uzdravovací kouzla. Žil v ovoci a v zelenině a byl velmi, velmi maličký. Jakmile přišel k nemocnému klukovi nebo děvčeti, začal odříkávat svá uzdravovací kouzla:

„Za pomoci vitamínů

Odeženu kašel, rýmu.

Budeš zdravý jako buk,

Ať jsi holka, nebo kluk.“

Děti se začaly rychle uzdravovat, ale musely kouzelníkovi Vitamínovi slíbit, že budou jíst ovoce a zeleninu, protože v nich jsou stále uložena ta velká uzdravovací kouzla, která lidé nazvali po hodném kouzelníkovi vitaminy.

A kam se poděl ten zlý čaroděj Bacil?

Odešel tam, kde lidé nejedí ovoce ani zeleninu a neznají jejich uzdravovací moc.

zdroj:http://vytvarna-vychova.cz/co-radi-jime-2/

 

 

Adaptační týden

2. - 6. 9. 2019

 

Téma:

Školinka Nona a její noví kamarádi

Cíl:

  • seznámit děti s novými kamarády a s pravidly ve školince pomocí her
  • společně si budeme hrát, malovat a zpívat.
  • učíme se znát jména kamarádů
  • zvykáme si na režim dne ve školince

 

 

Pravidla, která se ve školce společně naučíme:

 

Srdíčková

  • máme se rádi, jsme kamarádi
  • problémy řešíme společně, pomáháme si
  • umíme se rozdělit, obdarovat
  • chováme se k druhým tak, jak chceme, aby se oni chovali k nám
  • každý umí něco, všichni jsme důležití
  • respektujeme se navzájem
  • když má někdo dobrý nápad, snahu, oceníme to
  • myslíme na sebe i na druhé

Pusinková

  • hezky se oslovujeme, vítáme i loučíme se s druhými

  • můžeme požádat o pomoc kamaráda, dospělého (i o pomoc pro druhého)

  • když se nám něco líbí, nelíbí, řekneme si to

  • domlouváme se klidným hlasem, šetříme svůj hlas

  • v ložnici se chováme tiše

  • mluvíme slušně

Ručičková

  • rukama si pomáháme a usmiřujeme se

  • vážíme si práce druhých, neničíme její výsledky

  • šetrně zacházíme s hračkami, pomůckami, knížkami

  • uklízíme hračky, udržujeme pořádek

  • myjeme si ruce před, po jídle, po použití toalety

  • chráníme přírodu, vše živé

  • nebereme, nesaháme na nic, co nám nepatří

Oušková

  • když jeden mluví, ostatní mu naslouchají

  • hlukem můžeme škodit

  • hluk nám může škodit

Nožičková

  • ve třídě chodíme tak, abychom si neublížili

  • kopeme pouze do míče

Kamarád, kamarád  

Kamarád, kamarád,

to je ten,

kdo mě má rád.

Pomůže mi,

poradí,

po vláskách mě pohladí.

 

Kamarád, kamarád,

to je ten,

koho mám rád.

Pomůžu mu,

porádím,

po zádech ho pohladím.

Všichni jsme tu kamarádi,

protože se máme rádi.